28 Temmuz 2011 Perşembe

Hükmetmek ya da etmemek?

Hakim olmak:Buyruğunu yürütmek,egemenliğini sürdürmek,etkili olamak,hükmetmek.Bir şeyi denetimi altında tutmak..
Tanımını hepimiz biliriz.
Ama nedense hep somut bir şeylere hükmetmenin peşindeyizdir.Neden?
Bence insan olmakla alakalı bu konu,benliğiyle yani..
Hani sığmaz ya insan benliğine büyür büyür o kadar büyür ki özleri hiç hoş olmayan sözleri de büyür.İşte o zaman hakim olma arzusu dolar taşar.-Ve yine- İşte asıl hatası bundan sonradır..Neye hakim olmalı insan?Bu konuda tökezleyip düşmekte-yiz-dir.Bu durumda hakim olunacak öyle çok şey var ki...Tercih meselesi neye hükmetmek gerektiğini sen belirlersin.Mesela bazıları birilerine hakim olmak ister hani kensisi büyüdü ya diğerleri onun için küçücüktür tabii yaa neden olmasın bir büyük olarak! küçük gördüğüne hükmedebilir.(hoş bu kendi gözündeki büyütme kriteridir aslında)Daha doğrusu hükmetmeye çalışır aslında bizim bu uyusun da büyüsün derken dozunu fazla kaçıran arkadaş.Evet sadece hükmetmeye çalışır ki yemezler..Baktı ki nafile içinde patlayacak bu hükmetme arzusu napim napim derken bi de bakıyosun vayy canına bi sen akıllısın ya hemen bi ara tafra ve ardından bir küp..Sinir küpü..Al işte uyuyup büyüyemeyen sevgili küpümüz illa ki bir şeylere hükmetmek istiyorsan sen şu sinirine hükmet,kendine söz geçir.Aksi takdirde başkaları sana geçirecek.Hem de fena..

6 yorum:

  1. Artikülasyon ve diksiyonunda ciddi manada sıkıntı çektiğim bir sözdür, ''hükmetmek'' :(

    Hatırı sayılır bir oranda alıştırmasını yapmış olmama karşın, meyvesini bir türlü yiyemedim ya ona üzülüyorum.

    Sende, sanki bu konuyla benim kanayan yaramı baltalamak istiyorsun :).

    ****

    neyse bu ferdi konuyu transa geçiriyorum ve konunun ana ekseni etrafında yerimi alıyorum;

    Bence bir insanın mesleğinin getirisi olarak diğer kişilere hükmetmesi, irrasyonel bir durum.

    Aslında evet hükmedecek! Lakin mesleğinin getirisi olduğu için değil, o olgunlukta olduğunun bilincinde olduğu için hükmedecek.

    Yani bir insan ilk önce kendisine hükmedebilecek kapasiteye ulaşması gerek ki diğer insanlara da hüküm geçirebilsin.

    Askerde bana eğitim çavuşu olur musun? diye sordular;

    Hayır kesinlikle istemiyorum. Ben kimseye emir / komuta geçiremem dedim.

    Neden diye sordular;

    Bu durum benim tabiatıma ve karakterime tamamiyle aykırı bir şey dedim...

    ****

    Ben orada kişilere hükmedemeyeceğim için endişe duymadım.

    Bu eylemi icra eder iken, hükmetmenin etik ve etnik sınırları dışarısına çıkıp, görevimi ve kişiliğimi suistimal ederim endişesi duydum.

    Bu davranışın özü, daha geniş alanlara da projekte edilebilir.

    Misal, hakim koltuğuna.

    ****

    Saygı ve Sevgilerle...

    YanıtlaSil
  2. öncelikle hukukçu olduğum kanısındasınız galiba hemen onu düzeltmek istiyorum öğretmen adayıyım..

    'hükmetmek' evet zor bir kelimedir söyleyiş açısından :)


    Eğer bir gerekse tabiki de hükmedecek.Hem de bütün otoritesini ortaya koyarak.

    Evet insan önce kendini bilecek sonra haddini.Önüne gelene hükmemetmeye çalışmayacak.benim şikayetim asıl bu yönde zaten.

    bende örneğimi mesleğim üzerine verecek olursam öğrencilere hükmetmek zorunda kalacağım.evet hem de daha okuma yazma bilmeyen öğrencilere.bu hususta çok tedirgin olsam da şu aralar kendime hükmetme çabası içerisindeyim.sizin de dediğiniz gibi birilerine hükmetmek istiyorsak önce kendimize hükmetme olgunluğuna erişebilmek gerekir.

    herkesin ve içi sıra da benim o olgunluğa erişebilmem umudu ile saygı ve selamlar :)

    YanıtlaSil
  3. Evet aynen öyle kanıksamıştım :). Beni doğrulamış olduğunuz için, teşekkür ederim.

    Öğretmen adayıyım dedikten sonra, iki nokta (..)iliştirdiğinize göre; bu konuda teferruat isteyebilme lüksünü bana tanımış olduğunuzu düşünüyorum ve eğer arzu ederseniz, bu hususta beni aydınlatmanızı bekliyorum (:

    YanıtlaSil
  4. Evet,sınıf öğretmenliği 3.sınıf öğrencisiyim :)

    YanıtlaSil
  5. Umarım bu saygın ve sevecenliğinizle oluşturduğunuz misyon ve vizyonunuzu; bir öğretici olarak, gelecek kuşaklara da empoze etme şerefine de nail olabilirsiniz.

    Bu arada ders müfredatınıza ilişkin bir şey sormak istiyorum: (:

    pedagojik formasyonda alıyor musunuz ?

    YanıtlaSil
  6. eğitim fakültesi olduğum için derslerim de var zaten ayrıca almama gerek yok fen-edebiyat fakültesi alıyor ben bilerek..

    YanıtlaSil